X

     

  • About Program
  • Program Curriculum

Update: 20.06.2022

Program Qualification Level

Anesthesia  associate degree program (short level in Bologna Process Higher Education Qualifications Framework, fift level  in Turkey Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ)), is a vocational training and practice-oriented associate degree program, designed especially to meet the needs of the business world in the relevant field and level and to provide graduates with the basic knowledge and practical application competencies for employment area. The program classification and training area codes are given below according to "International Standard Classification of Education (ISCED) 2011" and "Turkey Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ)":

•ISCED Educational Field Code: 72 – Health

• ISCED Program Qualification Level: 5, Category (Profile): 55, Subcategory: 554 Vocational Training Oriented Associate Degree

• Turkey's Higher Education Qualifications Framework Basic Area Code: 72 - Health

• Turkey's Higher Education Qualifications Framework of Qualifications Type (profile): Vocational training oriented associate degree

Objectives of the Program

Our main objective is to train anesthesia technicians who are sensitive to people, society and ethical principles, respectful to themselves and their  environment, proficient in the profession, can improve themselves continuously, adopt scientific thinking, are open to different thoughts and cultures, and work as an anesthesia  technician in public institutions and private organizations in the health sector, and also to educate qualified manpower equipped with professional knowledge and skills

Educational Type of Program

Full time formal education

Educational Language of Program

Turkish, Uzbek

Qualification Awarded

Students who successfully complete the program are given “Associate Degree Diploma” and “Anesthesia Technician” title.

Length and Process of the Program

Duration of education is 6 semesters. During the education process, a minimum of 120 ECTS must be completed, provided that it is not less than 60 ECTS. Our students will do their internships at relevant departments of Application and Research Hospitals affiliated to the Ministry of Health. Internship evaluation and applications are done according to the principles of Internship Directive of UHS.

Application to the Program, Registrations and Admission by Transfer

Students are admitted based on the results of the entrance exam and interview. 

Job and Academic Career Opportunities for Graduates

Graduates of this program can work as an anesthesia technician  in public and private health institutions.

Ders Tanıtım Bilgileri

Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Tıbbi Fizyoloji ABD Sağlık / Tıp TYYÇ 8
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar U. Kredi AKTS
FYZ 723 0000 Fizyoloji 3 saat--44

Ders Hakkında Genel Bilgiler
Dersin Sorumlusu ve Öğretim Elemanları Doç Dr. Muhterem Ercan
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri Sözlü Anlatım
Sunum
Ödev ve Proje Hazırlama
Ders Malzemeleri ve Kaynakları Yaşam Bilimi Fizyoloji (Şehvar Çağlayan)
Hemşirelik Öğrencileri İçin Anatomi ve Fizyolojinin Temelleri (Ian Peate , Muralitharan Nair)
Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (Halis Köylü)
Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology

Eğitim Öğretim Hedefleri
1 Bu dersi alan öğrenci, sağlıklı bireylerde vücudun genel işleyişi, bu işleyiş sırasında meydana gelen olayların mekanizması hakkında bilgi sahibi olur.
2 İnsan fizyolojisinin tanımını yapabilir ve fizyolojinin ilgi alanlarını açıklayabilir.
3 Sinir sistemi, hareket sistemi, kardiyovasküler sistem, boşaltım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistem ve üreme sistemi gibi bireyin yaşamının devamlılığını sürdürebilmesi için ihtiyaç duyduğu bu sistemlerin çalışma basamaklarını öğrenir.
4 İnsan vücudunda meydana gelen olayların normal şartlar altında işleyişini hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde yorumlayabilir.

Haftalık Ders Planı
1 Hafta Ders Konusu : Fizyolojiye Giriş, Homeostazis
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
2 Hafta Ders Konusu : Hücre Fizyolojisi (Hücreler Arası Haberleşme)
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
3 Hafta Ders Konusu : Sinir Sistemi Fizyolojisine Giriş, Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
4 Hafta Ders Konusu : Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
5 Hafta Ders Konusu : Kas Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
6 Hafta Ders Konusu : Kan ve İmmun Sistem Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
7 Hafta Ders Konusu : Kalp ve Dolaşım Sistemi Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
8 Hafta Ders Konusu : Solunum Sistemi Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
9 Hafta Ders Konusu : Boşaltım Sistemi Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
10 Hafta Ders Konusu : Endokrin Sistem Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
11 Hafta Ders Konusu : Üreme Sistemi Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
12 Hafta Ders Konusu : Sindirim Sistemi Fizyolojisi
Laboratuvar Çalışması :
Ön Hazırlık :
Ders Malzemeleri ve Kaynakları :
13 Hafta
14 Hafta Sınav

AKTS /İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Teorik Ders13339
Derse Hazırlık Çalışması 12336
Sınava Hazırlık14040
Sınav133
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi=Toplam İş Yükü (Saat)/30*4
*30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı %
Derslere Devam Durumu110
Dönem Sonu Yazılı Sınav190
Toplam100

Fizyoloji Dersinin Hemşirelik Programının Eğitim ve Öğretim Hedeflerine (Program Yeterlilliğine) Katkısı
Programın Eğitim ve Öğretim Hedefleri (Program Yeterliliği) Katkı Düzeyi*
1 Tıbbi Fizyoloji alanında ileri düzeyde, alanın ilişkili olduğu diğer bilim dallarında yeterli seviyede bilgi sahibi olur. Bilgiye ulaşma, bilgi biriktirme ve bilgi üretme becerisi gösterir.5
2 Alanın güncel literatürünü takip eder. Ortaya konan yeni yöntem ve düşüncelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.5
3 Fizyolojide kullanılan araştırma yöntemlerini çok iyi bilir. Temel laboratuvar malzemelerine hakimdir ve alanına özgü cihazlar hakkında ileri düzeyde bilgi ve kullanım becerisine sahip olur.4
4 Bilimsel araştırmalarda kullanılan istatistiksel yöntemleri iyi derecede bilir, çalışmalarında uygun şekilde kullanabilir.1
5 Alanına yenilik getiren özgün çalışmaların planlamasını, yönetimini, sonuçlandırmasını bağımsız bir şekilde yapabilir.3
6 Yaptığı araştırmalardan elde ettiği verilerle bilimsel yayın oluşturabilir, bilimsel toplantılarda sunabilir.2
7 Alanıyla ilişkili diğer bilim dalları ile iletişim kurabilir, ortak çalışmalar yürütebilir.5
8 Lisans düzeyindeki öğrencilere ders verebilir ve öğrenci laboratuvar uygulamalarını yürütebilir.1
9 Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. Çalışmalarını yürütürken etik değerleri gözeterek hareket eder.1

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek