Update: 20.06.2022
Program Qualification Level
Physiotherapy associate degree program (short level in the Bologna Process Higher Education Qualifications Framework and fifth level in TYYÇ) is an associate degree program focused on vocational education and application and is designed to meet the needs of the business world at the relevant field and level and to provide graduates with the basic knowledge and practical application competencies for employment in this field. The classification and training area codes of the program are given below according to International Standard Classification of Education (ISCED) 2011 and Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ):
• ISCED Education Area Code: 72 - Health
• ISCED Program Qualification Level: 5, Category (Profile): 55, Sub-Category: 554 - Associate degree based on vocational training
• Turkey's Higher Education Qualifications Framework Basic Area Code: 72 - Health
• Turkey's Higher Education Qualifications Framework of Qualifications Type (profile): Associate degree based on vocational training
Objectives of the Program
The aim of the Physiotherapy Technician Program is to train physiotherapy technicians who are equipped with contemporary knowledge and skills, have the developed ability to research and also to solve problems, have cultural background and communication, can use technological tools and equipments, and give importance to human health and ethical values. Because it is intensively felt that these physiotherapy technicians with the two-year associate degree education are lacking in public hospitals, private hospitals, university hospitals, physical therapy and rehabilitation clinics and private branch centers.
Educational Type of Program
Full time
Educational Language of Program
Turkish, Uzbek
Qualification Awarded
The graduates of the program are given the associate degree diploma and the title of “Physiotherapy Technician”.
Length and Process of the Program
Duration of education is 6 semesters. During the education process, a minimum of 120 ECTS must be completed, provided that it is not less than 60 ECTS. Our students will do their internship in the relevant departments of the university and the application and research hospitals affiliated with the Ministry of Health.
Application to the Program, Registrations and Admission by Transfer
Students are admitted based on the results of the entrance exam and interview.
Job and Academic Career Opportunities for Graduates
Physiotherapy technicians can work in state hospitals, university research hospitals, private hospitals, rehabilitation centers, special education centers, sports / health centers, sports clubs, nursing homes, spa / thermal facilities and so forth, affiliated to the Ministry of Health.
Ders Tanıtım Bilgileri
Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Tıbbi Fizyoloji ABD | Sağlık / Tıp TYYÇ 8 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | U. Kredi | AKTS |
FYZ 723 0000 | Fizyoloji | 3 saat | - | - | 4 | 4 |
Ders Hakkında Genel Bilgiler | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sorumlusu ve Öğretim Elemanları | Doç Dr. Muhterem Ercan | |||||
Dersin Ön Koşulları | - | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri | Sözlü Anlatım Sunum Ödev ve Proje Hazırlama | |||||
Ders Malzemeleri ve Kaynakları | Yaşam Bilimi Fizyoloji (Şehvar Çağlayan) Hemşirelik Öğrencileri İçin Anatomi ve Fizyolojinin Temelleri (Ian Peate , Muralitharan Nair) Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (Halis Köylü) Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology |
Eğitim Öğretim Hedefleri | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersi alan öğrenci, sağlıklı bireylerde vücudun genel işleyişi, bu işleyiş sırasında meydana gelen olayların mekanizması hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
2 | İnsan fizyolojisinin tanımını yapabilir ve fizyolojinin ilgi alanlarını açıklayabilir. | |||||
3 | Sinir sistemi, hareket sistemi, kardiyovasküler sistem, boşaltım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistem ve üreme sistemi gibi bireyin yaşamının devamlılığını sürdürebilmesi için ihtiyaç duyduğu bu sistemlerin çalışma basamaklarını öğrenir. | |||||
4 | İnsan vücudunda meydana gelen olayların normal şartlar altında işleyişini hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde yorumlayabilir. |
Haftalık Ders Planı | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 Hafta | Ders Konusu : Fizyolojiye Giriş, Homeostazis Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
2 Hafta | Ders Konusu : Hücre Fizyolojisi (Hücreler Arası Haberleşme) Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
3 Hafta | Ders Konusu : Sinir Sistemi Fizyolojisine Giriş, Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
4 Hafta | Ders Konusu : Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
5 Hafta | Ders Konusu : Kas Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
6 Hafta | Ders Konusu : Kan ve İmmun Sistem Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
7 Hafta | Ders Konusu : Kalp ve Dolaşım Sistemi Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
8 Hafta | Ders Konusu : Solunum Sistemi Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
9 Hafta | Ders Konusu : Boşaltım Sistemi Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
10 Hafta | Ders Konusu : Endokrin Sistem Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
11 Hafta | Ders Konusu : Üreme Sistemi Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
12 Hafta | Ders Konusu : Sindirim Sistemi Fizyolojisi Laboratuvar Çalışması : Ön Hazırlık : Ders Malzemeleri ve Kaynakları : | |||||
13 Hafta | ||||||
14 Hafta | Sınav |
AKTS /İş Yükü Tablosu | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Teorik Ders | 13 | 3 | 39 | |||
Derse Hazırlık Çalışması | 12 | 3 | 36 | |||
Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | |||
Sınav | 1 | 3 | 3 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi=Toplam İş Yükü (Saat)/30* | 4 | |||||
*30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % | ||||
Derslere Devam Durumu | 1 | 10 | ||||
Dönem Sonu Yazılı Sınav | 1 | 90 | ||||
Toplam | 100 |
Fizyoloji Dersinin Hemşirelik Programının Eğitim ve Öğretim Hedeflerine (Program Yeterlilliğine) Katkısı | ||
---|---|---|
Programın Eğitim ve Öğretim Hedefleri (Program Yeterliliği) | Katkı Düzeyi* | |
1 | Tıbbi Fizyoloji alanında ileri düzeyde, alanın ilişkili olduğu diğer bilim dallarında yeterli seviyede bilgi sahibi olur. Bilgiye ulaşma, bilgi biriktirme ve bilgi üretme becerisi gösterir. | 5 |
2 | Alanın güncel literatürünü takip eder. Ortaya konan yeni yöntem ve düşüncelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 5 |
3 | Fizyolojide kullanılan araştırma yöntemlerini çok iyi bilir. Temel laboratuvar malzemelerine hakimdir ve alanına özgü cihazlar hakkında ileri düzeyde bilgi ve kullanım becerisine sahip olur. | 4 |
4 | Bilimsel araştırmalarda kullanılan istatistiksel yöntemleri iyi derecede bilir, çalışmalarında uygun şekilde kullanabilir. | 1 |
5 | Alanına yenilik getiren özgün çalışmaların planlamasını, yönetimini, sonuçlandırmasını bağımsız bir şekilde yapabilir. | 3 |
6 | Yaptığı araştırmalardan elde ettiği verilerle bilimsel yayın oluşturabilir, bilimsel toplantılarda sunabilir. | 2 |
7 | Alanıyla ilişkili diğer bilim dalları ile iletişim kurabilir, ortak çalışmalar yürütebilir. | 5 |
8 | Lisans düzeyindeki öğrencilere ders verebilir ve öğrenci laboratuvar uygulamalarını yürütebilir. | 1 |
9 | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. Çalışmalarını yürütürken etik değerleri gözeterek hareket eder. | 1 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek